Friday, August 20, 2010

matang

Time buang masa bercerita dengan kawan2 di kelas,isu matang tersentuh. Suddenly teringat kata2 beberapa orang tentang aku. "Saya tidak sangka kamu ni matang dalam usia macam ni. Malah saya rasa, lebih matang daripada saya.", kata seorang guru. "Kakak ni matanglah, banyak yang kakak tahu.", kata seorang junior di sekolah. Hmm..entahlah. Tapi kalau tanya dengan kawan2.. "Pren, tua sudah kau tu. Janganlah perangai macam budak2.", "Ek!Mukamu ja tu macam orang matang. Yang perangai, kalah2 budak darjah.".. Nah, jadi macam mana ni? Aku matang atau tidak? Ok, kalau kamu tanya aku..aku jawab macam ni ja. Aku tidak sematang yang orang fikirkan. Cuma aku suka berbicara mengikut pengalaman dan pengetahuanku yang cuma sedikit. Terutamanya bila bagi nasihat dengan orang. Alhamdulillah, setakat ni masalah yang diujarkan kepadaku ialah masalah2 yang aku pernah alami atau orang2 terdekatku yang alami. Jadi, mudah aku mau bagi nasihat. Tapi, satu yang kuakui..aku agak pandai bermain dengan kata2, itulah nasihatku flowing macam air terjun. Mungkin tidak keterlaluan kalau aku kata boleh menyejukkan sikit hati yang gundah tadi. Kelebihan Allah bagi sama aku.. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment