Wednesday, August 25, 2010

u.h?

Sejak akhir2 ni aku asyik terfikir tentang u.h. Ups..terlupa pula yang kamu tidak tahu apa maksud u.h kan..? Kawan2ku pun balik2 tanya siapa u.h tu. Malah ada guru yang tanya aku maksud di sebalik u.h yang aku gunakan. Actually, u.h bukan khusus untuk siapa2 sebab insan itu belum dapat aku pastikan. 'u.h' sebenarnya singkatan untuk 'ujana hati'.. Seorang insan yang insya Allah ingin kudampingi for the rest of my life.. Kenapa ujana instead of kumbang? Ujana tu maksudnya taman. Well, you see..taman ialah tempat bunga berkembang dengan baik. Bunga yang tumbuh dalam taman insya Allah sentiasa wangi dan segar berbanding yang dalam jag tu. Kumbang pula sudah sinonim dengan perkara yang tidak baik. Kumbang menghisap madu daripada bunga, lepas tu tinggalkan begitu sahaja. Sebab tu aku pilih taman berbanding kumbang.Aku harapkan seorang insan yang akan menjagaku sehingga aku tidak berharap untuk mekar dalam taman lain, yang sentiasa ada bila mana aku sendiri tanpa teman lain di sisi, yang aku mahu menjadi simbol bunga ini dan yang menjadi sebahagian daripada diriku,kehidupanku..

No comments:

Post a Comment