Friday, December 28, 2012

Penghuni-penghuni Gua

Assalamualaikum. Salam penghulu hari. :)

Sempena hari Jumaat yang mulia ditambah lagi dengan semangat 'study week', terpanggil untuk post tentang surah ke-18 dalam surat chenta dari Allah. Surah al-Kahfi. Surah yang banyak kaafiatnya. Banyak kelebihannya. Dulu aku pun tidak tahu. Aku kan budak comel baru belajar. (-_-")

Aku teringin cerita pasal surah ni secara keseluruhan tapi macam sudah banyak ditulis oleh orang lain. Paling simple mahu cari pasal apa sebenarnya ada dalam surah ni, kamu boleh check sini. Tapi, tahu saja mesti tidak best kan? Bah, cari pula maksudnya dalam tafsir surah kahfi ni sambil dengar bacaan surah ni. :)




Mungkin ada budak2 comel baru belajar seperti aku di luar sana yang masih belum tahu kenapa pembacaan surah ni sangat digalakkan setiap hari Jumaat dan juga ketika susah. Moh le kite cari kelebihan surah kahfi ni bersama. Hmm..boleh mula dengan baca yang ringan2 seperti dalam slide yang dikongsi oleh someone dalam fb. Eheemm..ni hah slide tu. Then bagi feel lebih, boleh baca page iluvislam ni pula. Btw, siapa yang ingin terlepas dari fitnah dajjal, boleh baca setiap hari. Tidak percaya? Baca page yang ni pula. Bukan tiap hari baca page, maksud aku baca surah al-Kahfi ya.

Oklah. Aku mahu sambung study ni..baik cepat bab aku jarang ada semangat study. :3

# Allah selalu ingatkan dan beri semangat melalui insan2 yang terchenta. lintasan hati. aku yakin itu. baik kan tuhan kita? inshaAllah nanti aku buat entry pasal ni pula. <3

p/s : ma'ataufiq wannajah fil imtihan awak yang comel. saya doakan kita mumtaz, untuk ummah. :)

3 comments:

  1. awak yg comel.. belajar sungguh2 ya. =) semogaBerjaya.. ahaks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh..akak yg comel datang berkunjung. (^_^)v
      inshaAllah..semoga berjaya jugak!

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete