Saturday, August 28, 2010

Jodoh

Kemarin ada sambutan berbuka puasa di sekolah. Aku tolong sikit2 ja sana. Bukannya aku pandai sangat buat semua pun, jadi tidak payahlah mau berlagak pandai kan..huhu. Ok, tukar topik larr.. Pernahkah setiap kali kamu terfikir pasal seseorang, orang tu terus berada depan kamu? Orang kata, kalau sekali sekala tu hanya kebetulan tapi kalau balik2 maknanya ada jodoh. Betulkah tu? Bila cakap pasal jodoh, terus teringat pasal u.h. Agaknya sempatkah aku jumpa 'u.h'ku? Sekarang aku cuma boleh berdoa, semoga Allah sentiasa memelihara aku dan u.h sehingga kami dapat berjumpa.. Semoga aku dapat detect bahawa insan itulah u.h yang Allah takdirkan menjadi imamku. Semoga dia juga dapat detect bahawa akulah penerima tulang rusuknya bila mana dia melihat aku. Semoga kami sedar aura jodoh yang Allah telah ciptakan dari Luh MahfuzNya. & semoga aku mampu menjadi seperti Siti Khadijah yang menjadi seorang teman hidup yang setia,bijaksana dan istimewa di sisi buah hati kita, Rasulullah..amin. (kata2 seseorang telah mengingatkan aku pada kemuliaan Siti Khadijah..tambah pula, penceramah semalam ada mengaitkannya dalam peristiwa Nuzulul Quran)

* tidak salah mencari yang terbaik dalam hidup ini tapi ingatlah, manusia selalu membuang masa mencari yang sempurna sehingga alpa bahawa apa yang ada sudah mencukupi untuk diri mereka..renungkanlah.

No comments:

Post a Comment