Thursday, February 21, 2013

Antara DUA..ada TIGA?


kenyataan!

Paling x suka bila berhadapan dengan pilihan. Terpaksa memilih hanya SATU di antara DUA atau mungkin LEBIH. Sebab tu aku selalu kata aku ni jenis yang stick. Bila aku suka sesuatu, aku JARANG2 pedulikan yang lain. Baik buruknya yang satu tu, aku memang ready untuk terima. Most of time, biar akibatnya buruk..x ada penyesalan (sedih tu mungkin ada jugak sket2). Tapi semakin dewasa ni (ceh!) aku sedar yang mahu x mahu, aku kena berhadapan dengan pilihan which makes me macam mahu pecah kepala memikirkan. Antara Ya atau Tidak. Antara Give Up atau Go On. Antara Ini atau Itu. Antara Dia atau Dia....

Sekarang, aku dalam fasa kebingungan. DILEMA! Hampir semua perkara menuntut aku untuk buat PILIHAN dalam masa yang sama. Mana mahu fikir pasal itu, pasal ini, pasal aku, pasal dia, pasal mereka...runsing, nuff said! Nampaknya, back to our basic..musyawarah & istikarah. Ya Allah, hantarkan aku petunjukMu serta hadirkan mereka2 yang mampu membantu aku. :'(

PILIHAN suatu PERSIMPANGAN yang dihadapannya suatu PERTARUHAN..percayalah!

p/s : harus bulat dalam membuat keputusan..sudah tiba masa sama ada teruskan atau lepaskan.

No comments:

Post a Comment