Thursday, February 28, 2013

Aku buka lipatan sejarah

Penat. Tertekan. Keliru. Tapi..aku ENJOY!

Puisi. Antara benda paling febret dalam hidup aku yang bila aku buat akan menjadikan hormon2 adrenalin melonjak2 naik ke kepala. Rasa macam mahu tumbling around bab enjoy sangat2. This year sebenarnya aku pengurus kelab puisi untuk kolej 8. Macam best ja kan?? Memang la. Tapi..dengan jawatan2 lain yang aku pegang, buat aku kadang2 susah mahu komit pada kelab ni. Sem satu, kelab ni buat 2 persembahan which aku rasa bangga juga dengan anak2 buah yang cepat belajar. Terima kasih ya Allah, bab bagi aku anak2 buah yang baik2 & sedia untuk menerima ilmu2 aku yang x seberapa.

kenangan puisi 2012. gigi aku hilang woi! :p

Festival Seni Universiti Malaya a.k.a FESENI UM. Ini target kami yang terkini. Antara sebab mengapa pihak kolej benarkan penubuhan kelab ni sejak dulu. Pertandingan Manifestani Puisi, itu sudah jadi buruan kolej ni sekian lama. Never win pun. So, this time aku berdoa semoga ada perubahan. Setakat ni alhamdulillah, semua pun sudah berusaha bagi yang terbaik. Aku tahu masing2 pun ada kelebihan cuma dorang masih segan mahu keluarkan. InshaAllah, nanti ok la tu. :)

Nak dijadikan cerite (bak kata orang Semenanjung), latihan first2 tu aku hanya minta buat latihan stamina. Jogging, stretch sana, stretch sini..kejutkan semua otot2. Kesian dorang (dengan aku2 skali la kesian..huhu). Beberapa hari ni kami jalan sangat 'sopan santun' bab otot buat demo. Nasib baik sekarang kaki aku sudah mula terima keadaan. Sudah lama x buat latihan stamina, macam ni la. Lagi kesian dengan dorang2 yang memang x biasa ikut aktiviti2 lasak ni. Sedangkan aku yang membesar dengan aktiviti lasak ni pun pancit jugak, apatah lagi dorang. X apa, kita belajar sama2 ya. :p

pencapaian terbaik. Johan Jurus Tunggal Puteri, Sabah Games (SaGa 2009)

Macam lawak pulak. Macam x ada kaitan pun puisi dengan latihan stamina. Ngeeee..ada la! Persembahan 10 minit. X ada stamina, how you're gonna bertahan di atas pentas tu?? So, mohon dengar cakap. Ok la..sekarang mahu sambung berlari. Berlari mengejar syurga. Jom ikut aku!! (^_^)/

p/s : panjat doa dapat zauj yang chenta pada bahasa. kalau pandai ilmu mempertahankan diri pun best jugak!

No comments:

Post a Comment