Monday, July 8, 2013

Dengan hati terbuka, kunantikan kau datang

Kemarin lambai2 kakak, abang ipar & Kaisara. Tadi lambai2 abang & kakak ipar. Sedih. Sekarang aku sendiri lagi. Ini yang x best bila cuti pada waktu orang lain kerja & sekolah. Rasa sedikit cemburu pada yang kerja atau praktikal atau at least got something to do selama cuti sem ni. (T__T)

Pusing2 satu rumah, cari kucing..x ada! Aduh, memang sudah jatuh ditimpa tangga ni! Ayam serama tu juga la yang ada, berkejar-kejaran dengan riang gembira! Termenung..x tahu mahu buat apa. Bergerak ke televisyen, mahu on tapi..tiba2 perasan. HABUK!! Perghhhh! Agak2 kalau colet ke muka, boleh juga ganti bedak asas..hehehe. Ish3..ni la kesian kalau rumah yang macam xda orang ni. Rumah hanya ada bapa, mama & adik. Time sekolah macam ni memang seharian di luar rumah..hujung minggu pun selalu ada aktiviti. Nampaknya..ada misi untuk dilaksanakan sebelum puasa. Whoa! Macam rajin sangat..hehe. Tapi x mengapa..pahala banyak. Lagipun, banyak habuk nanti aku juga yang kena bersihkan time hampir raya (time tu memang mengadu resdung bermaharajalela which leads to ternakan jerawat pada wajah..ahhh!!! teansion! raya mahu tampak chantek wooo! >_<" ) Kena buat sekarang, at least penat boleh minum2. Ahahaii!

Tengok kalendar, 8hb. Maksudnya, lagi 2 hari inshaAllah kita akan menyambut kedatangan RAMADHAN. Allahuma balighna Ramadhan..amin. So, semua pembaca..bersiap sedia untuk menahan diri dari segala hal2 lagha & maksiat. Jom sama2 tingkatkan amalan & perbaiki diri. Tapi bukan sebab Ramadhan!! Semua semata2 kerana Allah. Ramadhan hanya sebulan..tapi Allah itu selama2nya. :) Sebelum terlupa sebab konon2 sibuk jadi suri rumah x bertauliah, saya Siti Asdiah Masran ingin mengucapkan 'Selamat Menyambut Bulan Ramadhan yang Mulia. Semoga Beroleh Keberkatan di dalamnya.' Actually, ni ja pun yang mahu disampaikan melalui tajuk & muqadimah yang ala2 superb tu..hehe. Ok..till then, assalamualaikum. (^_^)/

semoga ini bukan yang terakhir..

p/s : dari sekeping gambar, tentangmu mula dibicarakan. Ya Allah, sediakan kami dengan segala kemungkinan.

2 comments: